zaterdag 13 april 2013

Wat vind jij?



MEKJO: Mekjo? Of Humble?

Na een soort drawers- writersblock van bijna een jaar merk ik dat de naam Humble™, dat nederig of bescheiden  betekent, me op de een of andere manier tegenhoudt.
Ik geloof nog steeds in de missie van Humble, namelijk het verspreiden van de Onvoorwaardelijke Liefde, de UCL, UnConditional Love, dus die missie wil ik zeker behouden. Ook het figuurtje zelf wil ik houden.
Het gaat echt om de naam.
De naam veranderen van een een figuurtje waar je aan bent gehecht, waar velen al aan zijn gehecht, is niet iets dat je zomaar doet. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, daarom heb ik je hulp nodig. 
Wat vind jij?

Humble is een naam met betekenis, dat vind ik leuk.
Mekjo is een lekker klinkende minder beladen naam, een verbastering van Magic, een dierbare kat. 



8 opmerkingen:

  1. Als jij vindt dat je je schepsels een andere naam moet geven, dan moet je dat doen. Echter de naam Humble past mijns inziens heel goed bij je karakter. groet, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sas,
    Ik vind Humble perfect, omdatde naam de boodschap in zich draagt. Maar jij bent geestelijk moeder dus.......t is aan jou! Kiki

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anja en Kiki, heel veel dank voor jullie reacties.
      Geeft zeker stof tot nog eens nadenken.

      Verwijderen
  3. Hey Saskia
    Ook ik vindt dat Humble perfect bij jou past maar ook bij het figuur zelf. Waarom zou je het veranderen..........? De keuze is aan jou. Liefs Hubertine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Saskia.
    Wat houdt je tegen aan/in de naam Humble om te schrijven?
    Wat vind je fijner om te doen, het schrijven of tekenen over Humble?
    Is Mekjo soms een ander figuur, die tegenspraak geeft.?

    Ik persoonljk vind Humble mooier klinken en ook qua spraak/toon fijner klinken.
    Maar ja, wie ben ik. Het is jouw creatie en jij moet er vrede mee hebben of niet!!
    Mooie uitdaging.
    Groeten Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Saskia,

    Bij de naam Humble heb ik vooral de associatie met nederigheid. Het kan positief worden opgevat als niet-arrogant, gematigd en respectvol. Echter, iemand kan ook niet-arrogant, gematigd en respectvol zijn, zonder meteen nederig te zijn. Het woord 'nederig' heeft een brede betekenis en kan, in bepaalde context, ook worden geassocieerd met onderdanigheid, vernedering (het zit zelfs in het woord) of lage status.

    Een vraag om jezelf te stellen is: reflecteert de naam Humble wel wat ik wil uitdragen? Je schrijft namelijk dat de missie van het figuurtje bestaat uit het verspreiden van Onvoorwaardelijke Liefde, een begrip dat in mijn ogen veel sterker en positiever is dan dat het woord 'humble' kan omvatten. Dat veroorzaakt misschien het gevoel dat je door de naam wordt tegengehouden.

    Uiteindelijk gaat vooral om welk gevoel je er zelf bij hebt, want onbewust zal het invloed hebben op je werk. Heel veel sterkte gewenst bij je keuze, ik weet zeker dat je uiteindelijk de juiste zult maken.

    Groet,

    Arthur

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hubertine, Mieke en Arthur, ook jullie hartelijk bedankt voor jullie reacties. Zoals gezegd, ik ga er nog eens flink op broeden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allemaal bedankt voor alle feedback.
    Na veel nadenken heb ik besloten dat Humble blijft en Mekjo wordt zijn sidekick.
    Ik hoop verhaaltjes rond Humble en Mekjo te gaan schrijven. Dus (hopelijk) wordt vervolgd.
    Hier kun je meer lezen over Humble en Mekjo: http://landvandehumble.blogspot.nl/p/blog-page.html

    BeantwoordenVerwijderen