dinsdag 28 mei 2013

Analyse van mijn schrijfstijl

Vandaag kwam ik de schrijftool Stylene tegen. Met dit gereedschap kun je je eigen schrijfstijl laten analyseren. Leuk, voor wat het waard is.
Natuurlijk kon ik het niet laten om een van mijn Humble teksten te laten analyseren.

Het ging om de tekst 'Welkom'.


De conclusie in het kort is dat mijn schrijfstijl meer vrouwelijk dan mannelijk is.
Mijn teksttype  zie je in het plaatje hierboven. Hoe dichter de stip bij de cirkel ligt, hoe meer mijn tekst daarop lijkt.
Mijn tekst is dus behoorlijk literair (!), een beetje sprookjesachtig en heeft geen overeenkomsten met een wetboek, haha. Nou, niet zo'n gekke uitslag, al zeg ik het zelf.


Het literair taalgebruik binnen het teksttype werd ook vergeleken.Mijn schrijfstijl zou het meest overeenkomen met die van Remco Campert, en ook veel overeenkomsten vertonen met de stijl van Gerard Reve en Marc de Bal (?). 
Ach, het zegt niet veel natuurlijk, maar ik vind het toch leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten