maandag 17 april 2017

De ontmanteling

Nu ik er bij stilsta, denk ik dat ik dankzij Zinexprez mijzelf serieus ben gaan nemen als schrijver.

Hier staat het verslag van mijn allereerste keer in de stiltecoupé van Zinexprez in Hilversum. 
Gemiddeld één keer per maand ging ik naar Zinexprez. Tijd voor mijzelf, tijd om niets anders te doen dan schrijven; geen internet, geen facebook. Alleen pen en papier. Én Corrie! Corrie Gramser van Zinexprez. Met haar nam ik aan het eind van de ochtend het geschrevene door, en we brainstormden ook over schrijven en over ondernemen in het algemeen. Dierbare momenten, wat mij betreft.
Ik ben meeverhuisd van het eerste pand, volgens mij aan de Jan van der Heijdenstraat, naar het huidige pand aan de Vaartweg in Hilversum. Mooi om de ontwikkeling mee te maken van klein pand naar groter pand. Panden met een wat industriële sfeer die in no time typisch Zinexprez werden qua inrichting en sfeer.
Zinexprez aan de Vaartweg was ook de plaats waar ik voor het eerst een lezing hield. Het was een vertrouwde plek om buiten mijn comfortzone te stappen. Een stapje verder in mijn groei als schrijver... Een schrijver schrijft namelijk niet meer alleen, nee hij/ zij legt uit, laat zien, vertelt, draagt voor, publiceert.

Publiceert.
Zowel Corrie als ik hebben in deze tijd ons eerste boek uitgegeven. Nou ja, letterlijk gezien wacht ik nog op de daadwerkelijke publicatie maar dat kan nu ieder moment gebeuren. 'De man met de hoed', van Corrie en 'Meneer Humble' van mij.

Afbeeldingsresultaat voor de man met de hoed

De ontmanteling
Het begon met de verwarming die uitviel. Het werd te koud om nog klanten te ontvangen. Zelf redde ze zich nog even met kacheltjes en dekentjes. De zoektocht naar een ander pand begon en er werd uiteindelijk een nieuw pand gevonden. Tijdens de eerste stappen van de verhuizing bleek dat ook daar de verwarming het niet deed. Toeval? Een teken?
Om een lang verhaal kort te houden; de inrichting van Zinexprez staat nu te koop op Marktplaats. Oh melancholie.
Vorige week ben ik nog één keer langsgegaan, een laatste schrijfcafé-ochtend
aan de Vaartweg. De ontmanteling vindt al plaats. Einde van een tijdperk, voor mij in ieder geval. Zinexprez blijft bestaan, maar nu op locatie. Hou Corrie en Zinexprez dus vooral in de gaten, want ze blijft mooie, leuke, creatieve, verdiepende workshops geven.
En ik?
Ik ga verder natuurlijk. Zoals gezegd wacht ik op het moment dat mijn eerste boekje door de brievenbus valt. Daar gaat mijn eerste aandacht nu naar uit. Daarna en daarnaast ga ik verder. Schrijven, tekenen, vertellen. Het wordt namelijk steeds leuker.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten