donderdag 8 januari 2015

Open Office: Wie o wie

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c0/OpenOffice.org_Draw-ja.png
Nou hoor ik toch al jaren over het vrij te gebruiken programma Open Office. Een groot voordeel boven andere programma's is uiteraard dat het gratis is, en dat je het zo vaak mag installeren als je wilt. Niets is zo vervelend als wanneer je na een computercrash je eigen officiële en legale programma niet opnieuw kunt installeren.
Het schijnt tegenwoordig ook goed 'compatible' te zijn, dus je kunt documenten uit MS Office importeren en gebruiken.
Ik moet bekennen dat ik zelf nooit met Open Office heb gewerkt, maar de verleiding is groot, zeg maar, nu er weer een andere laptop in gebruik moet worden genomen.

Wel heb ik ervaring met het Open Source programma The Gimp. Ik heb er zelfs trainingen in gevolgd, en het is absoluut een prachtig programma, en toch.... Het voelt een beetje ruw aan, alsof je eigenlijk programmeur moet zijn om het te kunnen waarderen, eigenlijk net als met het door programmeurs zeer gewaardeerde Linux.

Voor zover ik weet ken ik niemand die met Open Office werkt.
 Mijn vraag: Wie o wie heeft ervaring met Open Office, wie werkt er op een regelmatige basis mee?
                   Wat zijn de pro's en con's?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten