woensdag 11 juni 2014

Zeg NEE tegen seksueel geweld

Wie het nieuws een beetje volgt, zal net als ik, vaak wanhopig worden van al het geweld tegen vrouwen. Ik denk dan met name aan de berichten die we opvangen uit India, maar ook uit vrijwel alle oorlogsgebieden, maar eigenlijk hoef je er je straat niet voor uit. Het is overal.
Ik ben daarom blij met de onderstaande video, die in navolging van een Amerikaanse video werd gemaakt.


Bekende mannen die andere mannen (vooral mannen) oproepen om vrouwen met respect te behandelen. 
Of is dat mijn interpretatie?...
Wanneer je vrouwen als volwaardige medemensen beschouwt, dan haal je een deel van de basis tot verkrachting en ander misbruik weg.

Bravo dus, voor dit initiatief.

Maar... iedere keer wanneer ik de heer Raymann in deze video zie, dan ben ik afgeleid van de boodschap, en ik vraag me af: Hij... waarom zit hij in dit filmpje. Wanneer je het hebt over deel van het probleem zijn, dan denk ik aan de laatste serie Raymann is laat... Ik weet niet wanneer het er zo duidelijk in is geslopen, maar ik erger me steeds vaker aan zijn beledigende houding tegenover vrouwen. Ik was een fan van Raymann, en zeker van tante Es, maar wat ooit leuke smeuïge grappen waren, is uit de hand gelopen. 
        Naar mijn idee gaat hij over de grens in de benadering van vrouwelijke kandidaten voor het mini quisje over de ABC eilanden. Laat staan hoe hij communiceert met zijn co- assitentia. Echt niet leuk meer.

   En daarom vind ik het niet kloppen dat juist hij in een video tegen seksueel geweld zit.

Ben ik de enige die dit vindt?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten