zaterdag 22 juni 2013

Volle maan

Nou, ik ga mijn bed maar weer uit. Het is half drie 's nachts en hoewel ik moe naar bed ging, lig ik maar te draaien en ben onrustig. Ik snap er niks van. Stap ik uit bed en zie dat het buiten prachtig licht is. Jawel, het is weer zover: volle maan.

Officieel is het onzin, maar het gebeurt me toch wel erg vaak dat als ik niet kan slapen dat het volle maan blijkt te zijn. Zou ik een restje weerwolf in me hebben soms?
Tsja, en wat doe je als je niet kunt slapen? Dan ga je een beetje suf zitten googlen op de volle maan, en wat blijkt: zelfs politie en verzekeringsmaatschappijen hebben het over meer ongelukken bij volle maan. Anderen vertellen dat er meer babies worden geboren. Mensen met een zwakke geest (!) kunnen in de war raken.
De maan heeft effect op het water en de mens bestaat voor een groot deel uit water.  Dat zou een verklaring kunnen zijn. Er is echter geen wetenschappelijk bewijs, zeggen ze.

Nou, laat ik dan mijn bed maar weer induiken, misschien lukt het om nog een paar uurtjes te slapen.
Welterusten!

Extra: Deze link  kom ik nu vanochtend tegen. Verklaart een hoop!

Deze maan geeft aan dat het tijd is om serieus aan de fundering van je plannen en doelen te bouwen. Om je top te bereiken moet je actie ondernemen, werk verzetten, grenzen stellen en doorzetten… Maar geef je onbegrensde fantasie ook ruimte, want die kan je boven je oude, vertrouwde kaders uittillen! Neem de tijd om naar je ziel te luisteren en onderneem actie op gebieden in je leven die belangrijk zijn maar die je in het ‘uitstelhoekje’ hebt gezet.
Betrek het licht in je maanviering: bekijk welke zaken wel wat meer in het licht mogen komen te staan. Licht geeft ook energie, dus gebruik die eventueel om jezelf doelgericht en actief in de buitenwereld te laten zien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten