zondag 8 maart 2015

8 Maart Vrouw-en-dag

 United we stand 2

Vandaag is het 8 Maart... Alweer...
25 Jaar geleden verwachte ik opnieuw moeder te worden, waarom? Ik was pas de 21e uitgerekend. Maar ja, ik was bij de eerste zoon twee weken voor de uitgerekende datum bevallen, dus nu verwachte ik wel drie of vier weken eerder te bevallen. Viel dat even tegen toen ik aan het eind van de dag mijn tweede zoon nog steeds binnen in mij droeg...
          Vrouwendag: Het moederschap leerde mij dat mannen en vrouwen, ook in Nederland, niet helemaal gelijk zijn. In maatschappelijk opzicht, de andere verschillen had ik al eerder ontdekt...

Precies vijf weken geleden kwam mijn allerliefste naar Nederland en voor het eerst in mijn leven woon ik nu samen, eindelijk, want we zijn al in 2011 getrouwd. 
          Vrouwendag: Het in een, wat ons betreft, eindeloze relatie zijn, leert mij hoe het voelt om door de allerliefste als een koningin te worden behandeld...als koningin naast mijn koning.

8 maart Vrouwendag
Ik groeide op in het besef dat mannen en vrouwen weliswaar niet hetzelfde zijn maar dat ze wel gelijkwaardig zijn. Net als mijn broers konden en mochten mijn zusje en ik alles worden dat we zelf wilden, voor zover we daar de capaciteiten toe hadden. Ik ben opgevoed door een sterke vrouw die 'er alleen voor stond' sinds mijn vader heel vroeg overleed. Ik werd zelf ook een vrouw die 'er alleen voor stond' door omstandigheden.
     Vrouwendag: Vrouwen kunnen de wereld aan, vrouwen kunnen kinderen krijgen, en vrouwen kunnen koningin zijn. 

Als samenwonende vrouw leer ik alle aspecten van het vrouw zijn in mij te verenigen: Moeder, dochter, minnares, leerling en lerares. 
     Vrouwendag 2015:  Ik heb mij niet eerder zo gewaardeerd en gelijkwaardig gevoeld als in deze relatie met de allerliefste die 6.000 km hier vandaan werd geboren, wij zijn Moslim, er is een leeftijdsverschil van 15 jaren tussen ons, en toch....

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10945544_10204417152967723_5434331554892409519_n.jpg?oh=1ca4761b03db96990ea57ac803945756&oe=557A4EA1&__gda__=1435153630_073dcec6ffc7b3b1452e266083ee72e0Ik lees het programma van de plaatselijke Vrouwendag. Het ziet er interessant en boeiend uit en ik ben zeker van plan te gaan, totdat...ik beter kijk om uit te zoeken waar ik precies heen wil gaan. Een voor een vallen er onderdelen af; ach, dat kan ik thuis ook, en ach, dat doe ik al... Wat overblijft is de bijeenkomst met Kaouthar Darmoni. Wow, Buikdans, zie ik op haar site. Ik ben meteen geboeid; deze zomer ontdekte ik de enorme kracht van de buikdans, het supervrouwelijke gevoel dat buikdans geeft en het rechtstreekse contact met het Goddellijke. Maar toch, ik heb geen behoefte aan een verhaal over... en beslis dat zo gauw het kan ik weer les neem bij Roos. Ik kan niet wachten!
Tsja, de Afghaanse maaltijd, die lijkt me natuurlijk niet te versmaden. Dat zou een reden zijn om te gaan, maar ik weet nog niet of dat genoeg reden zal blijken, zo aan het eind van de dag.

       
VROUWENDAG 2015: Wat betekent vrouwendag voor jullie?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten