zondag 11 mei 2014

Opruimen

De afgelopen week stond in het thema van het opruimen.
Het begon bij toeval toen ik een katje eten gaf bij afwezigheid van de eigenaresse, en het huis niet in kon. Je ziet het weleens op de televisie maar ik vond het confronterend om in het echt te zien, hoe een huis zo volgegroeid kan zijn. Ik dacht altijd dat het bij mij een rommeltje was maar geloof me, het kan veel erger.
Maar goed, om een lang verhaal kort te houden; we zijn samen aan de slag gegaan en zullen de komende tijd nog bezig zijn.

Opeens kreeg ik de geest en begon aan mijn eigen woonkamer, daarbij liefdevolle hulp krijgend van mijn jongste zoon.  Voor het eerst in bijna dertien jaar is echt ALLES van zijn plaats gekomen en de hele kamer is omgegooid.
Wat een vreemde gewaarwording, ik voelde me in het begin alsof ik in een hotelkamer zat..? Hotelkamer? Ja, echt waar. De woonkamer lijkt leger, groter.
Vroeger veranderde ik mijn inrichting iedere paar jaar, maar in dit huis dacht ik dat alles op de best mogelijke plaats stond en ik dus de inrichting niet meer kon verbeteren. Wat blijkt... het is ruimer, comfortabeler, de hele ruimte wordt nu gebruikt, er zijn twee in plaats van één werkplaats gekomen.

Misschien wel het allerbelangrijkst is dat alle oude energie is weggewerkt. Oud stof, oude herinneringen en aandenkens zijn nu opgeruimd. Het voelt heel lekker!


1 opmerking: