donderdag 30 januari 2014

Voor de goede verstaander


Sinds een paar weken doe ik mee met een initiatief waarbij je enkele pagina's van je manuscript online zet en daarmee veel sponsors hoopt te werven, aandeelhouders eigenlijk, en zo de uitgave van je boek kunt bekostigen. Het leek me een erg leuk initiatief, maar ik ben nu toch teleurgesteld.
          Ik heb tot nu toe 2% van de benodigde aandelen verkocht, waarvoor trouwens mijn zeer hartelijke dank aan familie en vrienden! Met die 2% sta ik in de top tien van best verkochte manuscripten! Kun je nagaan hoe weinig manuscripten het beoogde aantal aandelen behalen. Mijn excuses, lieve familie en vrienden,  ik dacht echt dat het een leuk initiatief was met potentie, maar nu ben ik bang dat je een deel van je geld kwijt bent. Ze houden 20% per niet verkocht aandeel en ze betalen pas vanaf €10 terug. Sorry, sorry, sorry.
          Het liefst zou ik me terugtrekken en op een andere manier mijn boekje uitgeven, maar nu blijkt dat ik de volle vier maanden uit moet zitten, ik mag me niet terugtrekken. Jammer.

Stel dat ik nu per ongeluk zelf het boekje in een zeer kleine oplage had laten printen, dat het er heel leuk uitzag en dat ik het rechtstreeks voor €12.50 ex. verzendkosten zou verkopen, dat zou voor de potentiële koper natuurlijk veel aantrekkelijker zijn, want dan hadden ze meteen waar voor hun geld.
En stel nu dat ik pas nadat ik het had laten printen in de voorwaarden van bovengenoemd initiatief las, dat dat helemaal niet mag en dat je dan een boete riskeert, dan had ik me toch een probleem.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten