zaterdag 15 augustus 2020

Terug naar de kust

Geboren en deels groot geworden in Haarlem, ben ik een strandmeisje. De zeelucht maak me altijd blij. Het voelt zelfs of ik dan beter kan ademen... Rond mijn tiende verhuis ik naar Breda, maar zelfs dan duwt mijn moeder een zootje kinderen in de auto en gaan we dagjes naar de zee. Jaren later woon ik vanwege stages weer een paar jaren in Haarlem, nu op kamers, en ik pak de fiets naar het strand in Bloemendaal... Verderop in mijn leven komt er zelfs een stukje grond in Rumba, Gambia. Wanneer ik daar ben ruik ik weer de zoute zeelucht als de wind goed staat. Ik adem diep in en voel me verbonden.

Al een tijdje voel ik een onweerstaanbare roep van de zee. Wat houdt me tegen: het onbetrouwbare weer...het op- en neerreizen met de trein... en dan komt Corona. Ik kan een tijd niet eens met de trein, het is ook niet leuk nu met de trein reizen... mondkapjes, afstand etc. Corona versterkt mijn verlangen naar zee. Bijna onhoudbaar nu.
Dan kom ik een te mooi aanbod tegen op Marktplaats. Ik kan niet geloven dat het waar is; ik mag twee nachten in een huisje in Egmond aan zee. 150 meter vanaf het strand! Zo krijg ik mijn strandretraite... Ik geniet to the max!!!


    


Geen opmerkingen:

Een reactie posten