woensdag 24 juli 2019

Mooie plekjes in Amsterdam

En toen liep ik opeens door een deel van Amsterdam dat ik niet of nauwelijks ken. Bijzonder. Vroeger was Oost mijn plek. Nu kom ik af en toe in West.

Daar ging ik, straten door, hoekje om en opeens zag ik dit geweldige kinderbadje met volop spelende en badende kinderen. Wat leuk!

 Het citaat hieronder is van het Parool:

Bellamyplein

Was het Bellamyplein eerst een Volkswagen Golf, nu is het een Tesla. Ruimer opgezet, groener, en in het midden een gerenoveerd pierenbadje, dat de buurtkinderen de nodige verkoeling geeft. Net een Parijs’ stadsparkje.



Het Bellamyplein in West Beeld Jakob van Vliet
 
 
 
 
De Geuzenkade; mijn eerste keer hier. Wat een mooie plek zo aan het water. Het verenigt het beste van Amsterdam in zich. Een beetje stads en een beetje buiten wonen.


Verderop de Agatha Deekenstraat met jonge nieuwe bedrijfjes zoals 360 tribe,
en een mooi straatbord met uitleg over Aagje.




 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten