zondag 25 november 2018

AKWASI Laten we het er maar niet over hebben

AKWASI

Beste Akwasi, ik zag je niet bij DWDD. Ik zie namelijk bijna nooit DWDD.
Ik zie wel: 'Laten we het er maar niet over hebben.'
Je komt voorbij op Facebook en ik denk: 'Hmm'. Meer denk ik nog niet, maar ik vind de titel fascinerend. Ik zie je steeds vaker en ben benieuwd.
Gisteren was er een tweedehands markt voor een goed doel en daar lag je.
Helemaal nieuw. Ik verbaasd. En blij, meteen meegenomen.
Voor vijftig cent, ja, laten we het daar ook maar niet over hebben.

's Avonds thuis op de bank sla ik het open en lees
Auw! Recht in het gezicht!
Nooit eerder zo duidelijk verwoord.
Zo'n lieflijk begin en juist daardoor die pijn.

Wat me voorlopig (pas de helft gelezen) het meeste bijblijft is dat gedicht van dat fijne feest, van dat jongetje dat zit te genieten, en dan PATS BOEM, daar is het weer. Het bijbehorende filmpje werd bij DWDD gedraaid.
Persoonlijk vind ik de tekst gewoon zwart op wit (geen bijbedoeling hier) op papier het rakendst (is dat een bestaand woord?).

Waarom besteed ik een blog aan AKWASI?
Ik blog steeds minder, heb steeds minder behoefte om over wat dan ook een blog te schrijven.  Akwasi is iemand om in de gaten te houden. Ik zie na googlen dat hij al een tijd bezig is, hele verschillende dingen doet. Ik hou van zijn stijl. Authentiek. Hij houdt ook van Bram Vermeulen, dat is bij mij een hele grote pré.

Dank voor je bijzondere bundel AKWASI.
Meer, meer, meer....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten