zaterdag 28 juli 2018

Moederschap 3.0


En dan komt er dat moment
Dat je naar haar gaat
Wanneer je het niet meer weet, of
Wanneer je vreselijk blij bent

Er zit een klein, misschien minder klein,
Moedertje in mij,
En dat moedertje weet het soms niet
Mijn jongetje, mijn eerstgeborene,
Mijn jongetje, mijn laatstgeborene
Lege armen
Waar ben je

Maar zo gaat dat toch mam
Ondertussen
Doet het pijn
Ondanks het geluk, de liefde
De Liefde
Of juist daardoor

En toch ben ik blij, dankbaar,
Voor alle keren dat je naar mij kwam
Op die momenten dat je het niet meer wist,
Of dat je vreselijk blij was

Ik snap de afstand
Je hebt gelijk
Zo gaat dat toch
En ik ben blij dat zij er is
Maar vooral ben ik blij dat jij er bent
Ik hoop dat je er ook voor jezelf bent

Waar dan ook ter wereld
SA/ juli 2018

Voor D & S
1992

Geen opmerkingen:

Een reactie posten