donderdag 19 januari 2017

Op familiebezoek in Gambia

Beduusd zit ik nu achter mijn laptop. Midden in de nacht kwamen we vrij onverwacht met een 'evacuatievlucht' vanuit de Gambia aan in het thuisland Nederland. In deze link staat in het kort wat er speelt en waarom we vervroegd werden teruggehaald. Een abrupt einde aan een heerlijke tijd met familie en vrienden in de Gambia. Terwijl wij volop aan het genieten waren, kwamen bezorgde berichten uit Nederland. Op dat moment was er nog niet veel aan de hand, pas de laatste dagen werd het onrustiger. Steeds meer mensen stuurden hun kinderen naar familie in Senegal of in de provincies. Winkels gingen dicht, scholen zijn tot eind januari dicht. Er waren meer militairen op straat dan andere jaren, maar het was niet bedreigend. Ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Totdat we in een groot zwart vliegtuig midden op het vliegveld van Banjul, uren stonden te wachten en het later en later werd. Dat was voor het eerst dat ik heel even de gedachte had; er zal maar een gek rondlopen die een daad wil stellen en het vuur op ons opent ... maar dat gebeurde natuurlijk niet.

Hieronder een foto-impressie van een heerlijke tijd:

Aapjes in Abuko Park
Langzaam verkeer


Andere keren kwam ik om mijn lief te zien. We woonden nog in verschillende delen van de wereld en wilden zoveel mogelijk tijd samen doorbrengen. Deze keer kwamen we samen. We konden onze tijd nu besteden aan het bezoeken van familie en het zien van mooie plekken in het land.

Attaya tijdens strand barbeque

ondergaande zon in Sanyang
Een kleine vis barbeque op Sanyang

Marakisa
Kano's bij Marakisa River Project
 Een kanotocht bleek een heuse huwelijkstest (!?) 😁 maar we hebben het gered. Ik zat voor en  maakte me kwaad wanneer de samenwerking niet soepel verliep. De liefste zat achterstevoren en vermaakte zich geweldig, selfies makend, zingend, genietend van de omgeving. Achteraf kunnen we hard lachen om deze voor mij confronterende tocht, haha


Een grote strandbarbeque op Baobab Beach, met een groot deel van de familie en vrienden uit Nederland, die hier tegelijk waren

Palmboom Abuko Park
Natuurlijk mag een echte palmboom hier niet ontbreken.


Hiernaast een foto van de trotse Sosseh voor zijn nieuwe kleermakerswinkel.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten