vrijdag 4 juli 2014

I hartje KIJKOOR

Vanmiddag was in galerie KIJKOOR te Eemnes de opening van een bijzondere fototentoonstelling:
Mensen die kijken naar mensen. De tentoonstelling is nog te zien tot 15 augustus.
De fotograaf is Arnold Berkhout, client bij Sherpa, en hij heeft samen met fotografe  Margot van Brakel een prachtige serie portretten gemaakt. Misschien is de grootste verdienste van deze tentoonstelling wel dat door deze prachtige portretten, mensen met een beperking vooral als mens, PUNT, worden neergezet.



I hartje KIJKOOR

Al jaren lang ben ik heimelijk een beetje verliefd op KIJKOOR. Op Outsider Art in het algemeen, en op het werk van de kunstenaars van galerie Kijkoor in het bijzonder.
Ik heb ook weleens de mogelijkheid onderzocht om daar te werken, maar mijn achtergrond was niet geschikt genoeg, of er was heel simpel gewoon geen vacature. 
Jaren geleden zag ik werk in het Singer in Laren, van schrik kocht ik meteen twee prachtige boeken met afbeeldingen van deze Outsider Art: Zonder omweg 1 en Zonder omweg 2. Ik bezocht Kijkoor in haar oude behuizing, maar nu was het al weer een tijd geleden, en eerlijk gezegd was ze een beetje aan mijn aandacht ontsnapt, tot ik de aankondiging van de bovengenoemde tentoonstelling zag.

I hartje KIJKOOR

Wat een mooi pand, mijn hart ging open. Overal waar je kijkt zie je de fleurige grote kunstwerken. Buiten, binnen, overal. We mochten op eigen gelegenheid even door het pand lopen. Ik ben verliefd.... overal creatieve plekken, mooie mensen, communicatie via het hart...Uitnodigende ateliers, geweldig.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten